:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
teraz 12°C
powietrze Dobre

Współpracują dla dobra dzieci niepełnosprawnych

edukacja, Współpracują dobra dzieci niepełnosprawnych - zdjęcie, fotografia
Portal Inowrocław 14/11/2014 16:23

Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w publicznych placówkach, dla których organem prowadzącym jest Miasto Inowrocław było tematem nadzwyczajnego spotkania trzech rad pedagogicznych, które wczoraj (13 listopada) odbyło się w Zespole Szkół Integracyjnych.

Przedszkola nr 14 „Muzyczna Kraina” i nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi „Słoneczko” wraz z Zespołem Szkół Integracyjnych podjęły próbę wypracowania metody realizacji polityki oświatowej, na bazie własnych doświadczeń, w zakresie kształcenie uczniów niepełnosprawnych w placówkach ogólnodostępnych. (kształcenie, wychowanie i opieka dzieci przedszkolnych i szkolnych). W spotkaniu rad pedagogicznych wziął udział zastępca prezydenta Inowrocławia Wojciech Piniewski. - Kształcenie dzieci niepełnosprawnych w naszych placówkach, czyli w Szkole Integracyjnej, Przedszkolu „Słoneczko”, a od niedawna również w Przedszkolu nr 14 jest wyzwaniem, które ma niestety charakter narastający – coraz większe potrzeby edukacyjne, nieustannie zmieniające się jak choćby nieznany jeszcze kilkanaście lat temu problem autyzmu. Nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek odbyła się rada pedagogiczna trzech placówek, która pochyla się nad takim problemem, szuka pewnych rozwiązań, starając się zapewnić drożność tego systemu edukacyjnego, tak by dziecko dwuipółletnie, które zaczyna swoją ścieżkę edukacyjną w przedszkolu, poprzez właśnie tę placówkę, szkołę podstawową, a następnie gimnazjum miało zapewnione maksymalnie optymalne warunki kształcenia na miarę swoich możliwości – zastępca prezydenta Wojciech Piniewski. Dążenie do wypracowania modelu wspierania dotkniętych autyzmem najmłodszych inowrocławian, płynne przeprowadzenie dziecka przez wszystkie etapy nauki to cel, jaki postawiły sobie dyrektorki Jolanta Mrówczyńska (Przedszkole „Muzyczna Kraina”), Wioletta Wodniak (Przedszkole „Słoneczko”) i Alicja Mielcarek (Zespół Szkół Integracyjnych). Inowrocławskie placówki nieustannie rozwijają się na potrzeby dzieci niepełnosprawnych zarówno pod względem architektonicznym i technicznym. Poniżej – krótkie charakterystyki działalności wspomnianych placówek oświatowych. Przedszkole nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi SŁONECZKO Rąbińskie „Słoneczko” to placówka 9-oddziałowa, do której uczęszcza 202 dzieci. Pierwsze grupy integracyjne w naszym mieście powstały w Przedszkolu nr 4 już 20 lat temu. Specyfika pracy przedszkola polega na włączeniu dzieci niepełnosprawnych w codzienne życie, poprzez różne formy oddziaływania oraz aktywny udział w życiu społecznym. W przedszkolu prowadzone są zajęcia terapeutyczne w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz rewalidacji indywidualnej. Podopieczni korzystają z terapii logopedycznej (neurologopeda, surdotyflologopeda) psychologicznej, pedagogicznej rehabilitacji ruchowej oraz arteterapeutów. Gabinety terapeutyczne, przestronne, kolorowe i bogato wyposażone sale zabaw dla dzieci, nowoczesne łazienki przystosowane do potrzeb dzieci niepełnosprawnych – Słoneczko nie posiada barier architektonicznych i od 2005 r. szczyci się tytułem Krajowego Lidera Integracji nadanego przez Centrum Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej w Warszawie. W Uniwersalnym Gabinecie Usprawniania Leczniczego (UGUL) do dyspozycji dzieci z porażeniem mózgowym pozostają mini-Atlas, rowerek stacjonarny, rotory, zestaw drewniany i sprzęt do terapii manualnej Przedszkole nr 14 MUZYCZNA KRAINA Blisko rok temu „Muzyczna Kraina” rozpoczęła przygotowania do przyjęcia dzieci, które potrzebują wsparcia. W oddziale przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 41 stworzono gabinety terapeutyczne, które w specjalistyczny sposób wspomagają rozwój dzieci, szczególne najmłodszych inowrocławian dotkniętych autyzmem. Placówka otworzyła się na dzieci z orzeczeniami i opiniami z Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej. Piękne, specjalistyczne wyposażone, w pełni dostosowane do potrzeb najmłodszych inowrocławian, miejsce sprzyja zabawom w grupie, ale także zaspokajaniu indywidualnych potrzeb dziecka. Wczesne wspomaganie lub kształcenie specjalne realizowane jest w Sali Doświadczania Świata, gabinecie integracji sensorycznej, pracowni Biofeedback wyposażonej w Nexus 4 z najnowszym oprogramowaniem, a ponadto gabinetach metody Montessori i logopedycznym. „Muzyczna Kraina” dysponuje najnowszym sprzętem do metody treningowej EEG Biofeedback, polegającej na wykorzystywaniu biologicznego sprzężenia zwrotnego, czyli zwrotnie otrzymywanej informacji o bieżącej pracy mózgu, co wyróżnia ją nie tylko w Inowrocławiu, ale również w regionie. Trening EEG Biofeedback zmniejsza wrażliwość sensoryczną, poprawia reagowanie na zmiany w otoczeniu, umiejętność czytania, pisania, skutkuje również poprawą zdolności matematycznych, plastycznych (rysunkowych) i oraz poprawą wyników testów IQ. ZESPÓŁ SZKÓŁ INTEGRACYJNYCH „Każdy uczeń jest dobry na miarę swoich możliwości” to motto przyświeca placówce przy ul. dra Józefa Krzymińskiego 4, która od 16 lat umożliwia edukację wszystkim dzieciom, bez względu na stan zdrowia. W szkole funkcjonują tylko oddziały integracyjne, które liczą od 15 do 20 uczniów, w tym od 3 do 5 dzieci posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Kadrę Zespołu Szkół Integracyjnych tworzy 86 nauczycieli, z których 34 to specjaliści przygotowani do pracy z uczniem niepełnosprawnym. 52 – nauczyciele poszczególnych przedmiotów, wychowawcy świetlicy szkolnej, nauczyciele biblioteki, którzy również posiadają dodatkowe kwalifikacje do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Budynek szkoły pozbawiony jest barier architektonicznych. Placówka dysponuje bogatą bazą dydaktyczną, stosuje indywidualizację procesu nauczania i wychowania, a także dba o zdrowie i rozwój fizyczny uczniów. Dzieciom posiadającym orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego fachową opiekę, oferuje szereg zajęć specjalistycznych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej: zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, terapię pedagogiczną, muzykoterapię, arteterapię, biblioterapię, dogoterapię, zajęcia z zakresu Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, zajęcia logopedyczne, zajęcia rewalidacyjne, zajęcia z tyflopedagogiem, zajęcia prowadzone metodą Kinezjologii Edukacyjnej Paula Dennison, gimnastykę korekcyjną oraz organizuje kółka zainteresowań o charakterze przedmiotowym oraz sportowym.

Współpracują dla dobra dzieci niepełnosprawnych komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Praca magisterska licencjat

Pracami tego typu zajmuję się od lat. Właściwie zawodowo. Zawsze staram się aby były jak najlepsze. Podchodzę do tego w sposób profesjonalny..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez inowroclaw.info.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

PPHU Inomedia Adam Markiewicz z siedzibą w 88-100 Inowrocław 88-100 Inowrocław, al. Niepodległości 90/25

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"