:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE

Polisy dla gadżetów elektronicznych – czy warto?

27/04/2018 17:38
lifestyle, Polisy gadżetów elektronicznych warto - zdjęcie, fotografia

Urządzenia mobilne – przynajmniej najpopularniejsze z nich, czyli smartfon – posiada już większość z nas. Telefony, a także smartwatche czy smartbandy, zabieramy ze sobą praktycznie wszędzie. Co zrobić, by uchronić się przed finansowymi konsekwencjami ich uszkodzenia lub utraty?

Według badania Accenture, większość z nas posiada urządzenie mobilne – 75% Polaków ma smartfon, a 37% – tablet. Często nie zdajemy sobie sprawy, że nasze gadżety w każdej chwili narażone są na uszkodzenie, kradzież czy zgubienie. Sprzęt taki zazwyczaj nie należy do tanich – dlatego coraz więcej osób uznaje, że warto go ubezpieczyć. Na co warto zwrócić uwagę, wybierając polisę dla takiego urządzenia? Czy warto skorzystać z ofert ubezpieczeniowych proponowanych już w momencie zakupu urządzeń, przez sprzedawców?

Odszkodowanie na wypadek uszkodzenia lub kradzieży

W przeciwieństwie do gwarancji, polisy mogą zabezpieczyć nas przed konsekwencjami uszkodzeń mechanicznych urządzenia elektronicznego czy też innych usterek wywołanych działaniem czynników zewnętrznych, w tym atmosferycznych. Pamiętajmy, aby zawsze sprawdzić, czy analizowana polisa obejmuje wszelkie tego typu wypadki, włącznie ze zniszczeniem gadżetu przez osobę trzecią, awarią spowodowaną przepięciem lub upadkiem urządzenia na ziemię. Sprawdźmy również, czy ubezpieczyciel oferuje rekompensatę na wypadek kradzieży gadżetu elektronicznego. Musimy jednocześnie zdawać sobie sprawę, że większość polis zastrzega sobie niewypłacenie odszkodowania w przypadku kradzieży kieszonkowej. Kolejną kwestią, o którą warto zapytać, to okres obowiązywania ubezpieczenia – trzeba się upewnić, że będzie ono chroniło nasze urządzenie również po upływie okresu gwarancyjnego?

Im więcej urządzeń przenośnych posiadamy, tym bogatsza staje się oferta ubezpieczycieli. Brakuje jeszcze co prawda firm specjalizujących się w Gadget insurance, takich jak brytyjska Gadget Cover, ale interesujących ofert przybywa systematycznie.

Co z nieautoryzowanym użyciem?

Sam fakt kradzieży i utraty cennego sprzętu to niejedyny problem, jaki trapi właścicieli skradzionych urządzeń mobilnych. Dlatego warto sprawdzić, czy wybrana polisa zapewnia także rekompensatę w przypadku nieautoryzowanego użycia sprzętu – chodzi tu głównie o smartfony. Czy ubezpieczyciel pokryje koszty wykonanych przez złodzieja połączeń, wysłanych wiadomości, a także płatności zbliżeniowych, do których coraz częściej służą nam telefony? Warto zainteresować się polisą, która przewiduje również takie zdarzenia.

Urządzenia mobilne towarzyszą nam na co dzień. Zadbajmy o ich ubezpieczenie, aby ewentualna utrata czy uszkodzenie nie wiązały się z kłopotami natury finansowej.

 

Polisy dla gadżetów elektronicznych – czy warto? komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

_

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie - Zapraszamy!


Zobacz ogłoszenie
Reklama



25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez inowroclaw.info.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

PPHU Inomedia Adam Markiewicz z siedzibą w 88-100 Inowrocław 88-100 Inowrocław, al. Niepodległości 90/25

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"