:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
teraz 17°C
powietrze B. dobre

Metody rekrutacji – czego można się spodziewać?

Metody rekrutacji – czego można się spodziewać?
Portal Inowrocław 12/08/2019 13:02

O podchwytliwych pytaniach na rozmowach kwalifikacyjnych i losowaniu przypadkowych CV krążą już legendy. Niektóre z tych opowieści są prawdziwe, podczas gdy inne włożyć można między bajki. Dlatego też warto dowiedzieć się, jakie są podstawowe metody i narzędzia rekrutacji. Pozwoli to zrozumieć cały proces oraz przygotować się na to, czego oczekiwać mogą od nas osoby zajmujące się szukaniem kandydatów do pracy.

Analiza dokumentów

Pierwszym i najważniejszym narzędziem przy wyborze kandydatów idealnych na dane stanowisko jest dokładna analiza nadesłanych życiorysów oraz listów motywacyjnych. Dlatego warto upewnić się, że spełniamy wszystkie wymagania, dodaliśmy aktualne zdjęcie i zadbaliśmy o brak błędów. To właśnie lektura aplikacji decyduje o tym, czy dany kandydat jest zaproszony na dalsze etapy rekrutacji.

Wywiad z kandydatem

Rozmowa rekrutacyjna to obowiązkowy punkt każdego poszukiwania idealnych kandydatów. Warto pamiętać, aby dobrze się na nią przygotować. Przypomnijmy sobie zatem w jakich latach kończyliśmy szkoły, jakie posiadamy certyfikaty i umiejętności. Przemyślmy dokładnie swoją karierę, a także przeanalizujmy największe sukcesy. Przed rozmową warto dowiedzieć się czegoś o firmie, do której aplikujemy. Tego typu pytanie bardzo często pojawia się przy rekrutacji.

Testy

Niekiedy praca wymaga posiadania bardzo konkretnych umiejętności. Może okazać się, że w czasie procesu rekrutacji przejść musimy praktyczny test. Na przykład będzie to test wiedzy specjalistycznej, osobowości, inteligencji praktycznej, emocjonalnej lub akademickiej.

Analiza przypadków

Coraz częściej rekrutujący sięgają po tzw. metodę case study, która polega na postawieniu przed kandydatem hipotetycznego wyzwania, które ten musi na bieżąco rozwiązać. Może być to np. opis jakiejś sytuacji, jaka zdarzyć się może w czasie pracy – zadaniem aplikującego będzie wtedy ją przeanalizować, wyciągnąć wnioski i zaproponować jak najlepsze rozwiązanie. Może być to też „scenka” z klientem, w której należy zaprezentować swoje zachowanie w sytuacji konfliktowej lub stresującej.

materiał partnera

Metody rekrutacji – czego można się spodziewać? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez inowroclaw.info.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

PPHU Inomedia Adam Markiewicz z siedzibą w 88-100 Inowrocław 88-100 Inowrocław, al. Niepodległości 90/25

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"