:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  19°C bezchmurnie

Henryk Procek - Pozytywne rozwiązanie sprawy!

Samorząd, Henryk Procek Pozytywne rozwiązanie sprawy! - zdjęcie, fotografia

Ścieżki rowerowe powinniśmy budować z masy bitumicznej, gdyż jazda po niej jest wygodniejsza, a materiał trwalszy. Przeznaczeniem ścieżki przez cały czas eksploatacji jest przemieszczanie się po niej rowerzystów.

Jest to najważniejsza funkcja, którą musi ona spełniać. Ścieżki z kostki betonowej już po kilku latach od ich budowy są pełne wybojów i zarastają trawą, natomiast te z asfaltu są wygodniejsze, bezpieczniejsze, trwalsze, a i ich cena jest przystępna.

W krajach o dużym doświadczeniu w projektowaniu i eksploatacji dróg dla rowerów, takich jak Holandia, Dania czy Szwecja, jako nawierzchnię ścieżek nie stosuje się kostki betonowej.

Materiały otrzymane na piątkową sesję Rady Powiatu zawierały informację o zamiarze budowania dwóch ciągów pieszo-rowerowych z udziałem pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego, przy współpracy i współdziałaniu z Gminą Inowrocław. Jedna ścieżka ma przebiegać od węzła Jacewo przy obwodnicy - do istniejącego chodnika w Jacewie wzdłuż byłej drogi wojewódzkiej nr 252; druga- od istniejącego chodnika w Kruszy Zamkowej w kierunku Inowrocławia.

Powinienem się cieszyć, że powstaną takie ścieżki. Byłem jednak zaniepokojony, ponieważ w pisemnym uzasadnieniu uchwał nie było mowy o zastosowanym materiale. Tkwiłem w przekonaniu, że z pewnością będzie to kostka betonowa, bardzo nielubiana przez rowerzystów. Bo cóż za przyjemność sprawia jazda z mikro albo z makro wstrząsami. Przygotowywałem się więc do sesji, aby stanąć, nie po raz pierwszy, w obronie ścieżek asfaltowych. Podczas omawiania w/w punktów, okazało się jednak, że materiał zastosowany na nawierzchnię to właśnie długo przez wielu oczekiwana masa bitumiczna. Moja radość była ogromna, ponieważ przypomnę, że takie rozwiązanie w naszym powiecie dotychczas było zastosowane przez miasto Inowrocław na krótkim odcinku pomiędzy SP 4 a SP 5. Teraz dołączyły Gmina i Powiat Inowrocław. Na sesji wyraziłem swoją aprobatę, a w głosowaniach wraz klubem Platformy Obywatelskiej poparliśmy to nowoczesne rozwiązanie. Żywię nadzieję, że kolejne inwestycje rowerowe realizowane przez wszystkie samorządy będą projektowane z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie rowerzystów.


Henryk Procek - Pozytywne rozwiązanie sprawy! komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na inowroclaw.info.pl