:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
teraz 4°C
powietrze B. dobre

Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?

Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?
Portal Inowrocław 15/07/2019 10:59

Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo istotnymi elementami każdego biznesu. W końcu bez klientów firma nie ma racji bytu. Kiedy i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy właściciele firm?

W jaki sposób polscy przedsiębiorcy postrzegają upominki reklamowe?

Jak wynika z badania „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości rozdawania gadżetów reklamowych. Choć menadżerowie są w pełni świadomi siły reklamy w sieci, wciąż wielu z nich przyznaje, że najlepszym i najtańszym nośnikem są tradycyjne upominki. Według zdecydowanej większości biorących udział w ankiecie (70,7%), drobne prezenty są skutecznym sposobem promocji firmy. Warto mieć to na względzie, decydując się na zamówienie akcesoriów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz mniej popularnych prezentów, możesz zdecydować się na prezent taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Duży wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem posiada tampogadzet.pl.

Jaki odsetek polskich przedsiębiorców korzysta z gadżetów reklamowych do działań promocyjnych?

Wyniki badania z 2015 roku świadczą o tym, że lwia część menedżerów, bo aż 82,93%, decyduje się na zakup artykułów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku ich firmy – w oczach dotychczasowych i nowych klientów. Pośród najistotniejszych kryteriów, jakie właściciele firm biorą pod uwagę, decydując się na nabycie firmowych upominków, znajdują się aspekty takie jak:

  • jakość (68,2%) – przedsiębiorcy, chcący przekazać swoim klientom upominek, coraz częściej szukają cennych i ciekawych przedmiotów, dopasowanych do upodobań konkretnego partnera biznesowego,

  • cena (63,4%) – szefowie firm zmagający się z ograniczonymi firmowymi budżetami powinni szukać takich produktów, których stosunek ceny do jakości jest jak najlepszy;   

  • wygląd (65,8%) – szefom zależy na tym, aby dawane przez nich upominki były ciekawe i dopracowane; istotny jest nie tylko sam upominek, ale również jego zewnętrzne opakowanie; wśród najczęściej zamawianych znajdują się akcesoria takie jak płócienna torba na zakupy; jest to idealny wybór, gdyż z jednej strony jest bardzo funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że organizacji bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować korzystny wizerunek w oczach kontrahentów;

  • funkcjonalność (56,1%) – menadżerowie wciąż mocno pragmatycznie patrzą na wręczanie akcesoriów, starając się, aby posiadały one charakter użytkowy; z tego też powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na kupno firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy elementów takich jak peleryny przeciwdeszczowe – sprawdzających się szczególnie w przypadku klientów jeżdżących do pracy skuterem lub działających na otwartym terenie; część menadżerów kupuje też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników – wtedy wybiera na nich firmowy nadruk.

Po które gadżety reklamowe przedsiębiorcy sięgają najchętniej?

Polscy przedsiębiorcy najczęściej wybierają artykuły promocyjne w formie artykułów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne produkty, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są również na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zapomniane w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można kupić w odpowiedniej cenie – widać zatem dobrze, że produkty te spełniają najważniejsze kryteria, które menadżerowie biorą pod uwagę podczas zakupów. A komu głównie je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najliczniejszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych przedsiębiorcy zaliczają zwykle wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).

Dlaczego warto zainwestować w praktyczne upominki firmowe?

Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może przynieść firmie konkretne korzyści w obszarze:

  • utrwalenia marki wśród odbiorców i ich najbliższych;
  • promocji produktów oraz usług firmy;
  • wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki;
  • budowania dobrych skojarzeń z marką;
  • prezentacji hasła przewodniego czy idei danej firmy.

Korzyści płynące z obdarowywania klientów i kontrahentów gadżetami firmowymi przewyższają zatem poniesione nakłady. Dobrze pamiętać też o tym, że księgowy może zaliczyć wydatki związane z zakupem prezentów firmowych jako koszty reprezentacji i reklamy, w skutku czego odliczyć od nich podatek VAT. Duża część przedsiębiorców podkreśla liczne zalety, które łączą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów niewielkimi upominkami.

Reklama

Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Darmowy terminal płatniczy

DARMOWY TERMINAL PŁATNICZY, i inne usługi terminalowe: doładowania telefonów, doładowania gier, przyjmowanie płatności, rejestracja kart SIM...


Pomogę w napisaniu Twojej

Pomogę w napisaniu Twojej pracy licencjackiej, magisterskiej lub inżynierskiej. Oferuję także pomoc w tworzeniu różnego rodzaju projektów, obliczeń..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez inowroclaw.info.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

PPHU Inomedia Adam Markiewicz z siedzibą w 88-100 Inowrocław 88-100 Inowrocław, al. Niepodległości 90/25

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"