Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo istotnymi elementami każdego biznesu. W końcu bez klientów firma nie ma racji bytu. Kiedy i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy właściciele firm?
Jak wynika z badania „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości rozdawania gadżetów reklamowych. Choć menadżerowie są w pełni świadomi siły reklamy w sieci, wciąż wielu z nich przyznaje, że najlepszym i najtańszym nośnikem są tradycyjne upominki. Według zdecydowanej większości biorących udział w ankiecie (70,7%), drobne prezenty są skutecznym sposobem promocji firmy. Warto mieć to na względzie, decydując się na zamówienie akcesoriów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz mniej popularnych prezentów, możesz zdecydować się na prezent taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Duży wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem posiada tampogadzet.pl.
Wyniki badania z 2015 roku świadczą o tym, że lwia część menedżerów, bo aż 82,93%, decyduje się na zakup artykułów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku ich firmy – w oczach dotychczasowych i nowych klientów. Pośród najistotniejszych kryteriów, jakie właściciele firm biorą pod uwagę, decydując się na nabycie firmowych upominków, znajdują się aspekty takie jak:
jakość (68,2%) – przedsiębiorcy, chcący przekazać swoim klientom upominek, coraz częściej szukają cennych i ciekawych przedmiotów, dopasowanych do upodobań konkretnego partnera biznesowego,
cena (63,4%) – szefowie firm zmagający się z ograniczonymi firmowymi budżetami powinni szukać takich produktów, których stosunek ceny do jakości jest jak najlepszy;
wygląd (65,8%) – szefom zależy na tym, aby dawane przez nich upominki były ciekawe i dopracowane; istotny jest nie tylko sam upominek, ale również jego zewnętrzne opakowanie; wśród najczęściej zamawianych znajdują się akcesoria takie jak płócienna torba na zakupy; jest to idealny wybór, gdyż z jednej strony jest bardzo funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że organizacji bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować korzystny wizerunek w oczach kontrahentów;
funkcjonalność (56,1%) – menadżerowie wciąż mocno pragmatycznie patrzą na wręczanie akcesoriów, starając się, aby posiadały one charakter użytkowy; z tego też powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na kupno firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy elementów takich jak peleryny przeciwdeszczowe – sprawdzających się szczególnie w przypadku klientów jeżdżących do pracy skuterem lub działających na otwartym terenie; część menadżerów kupuje też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników – wtedy wybiera na nich firmowy nadruk.
Polscy przedsiębiorcy najczęściej wybierają artykuły promocyjne w formie artykułów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne produkty, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są również na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zapomniane w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można kupić w odpowiedniej cenie – widać zatem dobrze, że produkty te spełniają najważniejsze kryteria, które menadżerowie biorą pod uwagę podczas zakupów. A komu głównie je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najliczniejszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych przedsiębiorcy zaliczają zwykle wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).
Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może przynieść firmie konkretne korzyści w obszarze:
Korzyści płynące z obdarowywania klientów i kontrahentów gadżetami firmowymi przewyższają zatem poniesione nakłady. Dobrze pamiętać też o tym, że księgowy może zaliczyć wydatki związane z zakupem prezentów firmowych jako koszty reprezentacji i reklamy, w skutku czego odliczyć od nich podatek VAT. Duża część przedsiębiorców podkreśla liczne zalety, które łączą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów niewielkimi upominkami.
DARMOWY TERMINAL PŁATNICZY, i inne usługi terminalowe: doładowania telefonów, doładowania gier, przyjmowanie płatności, rejestracja kart SIM...
Pomogę w napisaniu Twojej pracy licencjackiej, magisterskiej lub inżynierskiej. Oferuję także pomoc w tworzeniu różnego rodzaju projektów, obliczeń..
Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych? komentarze opinie