:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

8 elektrycznych autobusów już w MPK

Samorząd, elektrycznych autobusów - zdjęcie, fotografia
31/01/2019 14:06

Volvo przekazało inowrocławskiemu MPK 8 nowych autobusów o napędzie elektrycznym. Dołączą one do jeżdżących już po mieście autobusów hybrydowych. Tym samym Inowrocław zostanie pierwszym miastem w kraju z taborem w pełni ekologicznym.

Nowe autobusy Volvo 7900 Electric zostały zaprojektowane i wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. Są nowocześnie wyposażone - mają m.in. system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, klimatyzację, monitoring, porty USB do ładowania urządzeń, wifi oraz alkomat dla kierowców. Autobusy już od przyszłego tygodnia mają wyjechać na inowrocławskie ulice. Będą kursować na trasie linii 21 i 27.

Inowrocław w stu procentach stawia na transport ekologiczny. Pierwszy krok do elektromobilności zrobiliśmy już w 2015 roku. Teraz, po dostarczeniu przez Volvo kolejnych nowych autobusów, zrealizowaliśmy tę wielomilionową inwestycję. Wymieniliśmy w całości flotę komunikacji miejskiej na cichą, bezpieczną dla środowiska i komfortową dla mieszkańców, w tym niepełnosprawnych. Możemy więc śmiało powiedzieć, że Inowrocław jest liderem w dziedzinie elektromobilności – mówi prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza.

Volvo wyprodukowało dla Inowrocławia w sumie 24 zelektryfikowane autobusy. Oprócz dostarczonych teraz całkowicie elektrycznych, od ubiegłego roku w Inowrocławiu kursuje osiem, pierwszych w Polsce, autobusów o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in).

– Jesteśmy dumni z faktu, że dzięki dostawom naszych autobusów Inowrocław staje się pierwszym w Polsce miastem, którego tabor komunikacji miejskiej składać się będzie wyłącznie z pojazdów nisko i zeroemisyjnych, a mieszkańcy będą jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce - mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Zgodnie z ustawą z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, udział autobusów zeroemisyjnych we flocie użytkowych pojazdów będzie musiał wynieść co najmniej 5% od 2021 r. i stopniowo będzie rosnąć. W 2028 r. flota autobusów zeroemisyjnych zgodnie z prawem, będzie musiała wynieść co najmniej 30%. Po pojawieniu się na ulicach Inowrocławia wszystkich nowych autobusów, Inowrocław będzie spełniał wymogi ustawy, które będą obowiązywały w Polsce za 10 lat!

wkrótce materiał filmowy

8 elektrycznych autobusów już w MPK komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez inowroclaw.info.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

PPHU Inomedia Adam Markiewicz z siedzibą w 88-100 Inowrocław 88-100 Inowrocław, al. Niepodległości 90/25

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"